ПЛАН РОБОТИ МО



Річний план роботи
методичної комісії
     вчителів  української мови та літератури
        Марганецької гуманітарної гімназії ім. Т.Шевченка
на 2020 – 2021 н. р.
 
Науково-методична проблема області (науково-методичний проект): «Освітні стратегії соціалізації особистості в громадянському суспільстві »

Науково-методична проблема міської комісії вчителів української мови та літератури: «Запровадження освітніх новітніх технологій на уроках української мови і літератури, зорієнтованих на формування соціальної компетентності учнів».
Науково-методична проблема, над якою працюють вчителі Марганецької гуманітарної гімназії ім. Т.Шевченка: «Застосування сучасних інноваційно-освітніх технологій в умовах НУШ»
Науково-методична проблема, над якою буде працювати  шкільна методична комісія вчителів  української мови та літератури в 2020-2021 н.р. : «Формування соціально-компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання і виховання».

Вступ
Аналіз роботи методичної комісії вчителів  української мови та літератури
 У 2019 -2020  н.р. вчителі української мови та літератури працювали  над проблемою «Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках української мови і літератури як важливий чинник соціалізації особистості».
 Було заплановано і проведено 4 засідання методичної комісії.  Стало традицією проводити засідання методичної  комісії на основі інтерактивних технологій.  Підбираємо такі різноманітні форми роботи, які дозволяють нам творчо працювати. Більшість засідань провели у формі діалогу: обмінювалися думками, досвідом, знайомили присутніх з інноваційними технологіями розвитку логічного, образного, критичного мислення. Різноманітною була тематика засідань:  обмін досвідом «Інноваційні методи на уроках української мови та літератури,  які сприяють соціалізації особистості в громадянському суспільстві», «Робота з обдарованими дітьми. Проблеми при підготовці учнів до олімпіади з української мови та літератури, до мовних  і літературних конкурсів та креативні способи їх вирішення», «Сучасні технології  роботи з текстом художнього твору. Методичні особливості використання компаративного аналізу художнього твору»,  « Завдання-гештальти на уроках української мови та літератури».
     У минулому навчальному році на високому методичному рівні було проведено  відкритий урок з української літератури в 11 класі (учитель Семенюк Т.С.).  Тема уроку.  Живописець правди, оборонець добра – Григір Михайлович Тютюнник».
 Мета уроку: розвивати в учнів критичне мислення, виховувати національну самосвідомість, патріотизм.
     Велику позакласну роботу проводили вчителі  української мови та літератури  між засіданнями методичної комісії: це презентації учнівських проектів, проведення олімпіади з української мови, літератури,  участь у різноманітних конкурсах: у міжнародному конкурсі імені Петра Яцика, мовно-літературному конкурсі імені Шевченка, «Соняшник» тощо. Особливу увагу приділяли роботі з обдарованими дітьми: з кожним учнем працювали за окремо розробленими планами. Наші учні показали на олімпіаді з української мови і літератури  та різноманітних конкурсах непогані результати. На міському конкурсі ім. П. Яцика учениця 9-А класу Альберт Ірина зайняла 1 місце , учениця 9-А класу Сердюк Софія зайняла 1 місце в міському конкурсі імені Т.Г. Шевченка, Мухіна Ксенія, учениця 11 класу, зайняла 1 місце в міській олімпіаді з української мови і літератури. Але зупинятися на досягнутому не слід, треба знайти такі форми роботи, які б ще більше покращили результати нашої роботи. Особливу увагу приділяли позакласній роботі. У минулому навчальному році цікаво пройшов тиждень української мови і літератури та Шевченківські дні. Різноманітними були форми роботи:  випуск шкільної газети «Калейдоскоп»,  мовні КВК, години мовознавства «Це цікаво знати», екскурсії до шкільної етнографічної кімнати, віртуальна комп’ютерна подорож « По музеях Т. Г. Шевченка», засідання поетичної вітальні «Презентація книги О. Кузьменко «Моя птаха» ( Про життя і творчість  А. Кузьменка) .
     Стало традицією на засіданнях методичної комісії знайомити присутніх з кількома новими  інноваційними методами: «кубування»,  «чиста дошка», карта ключових слів,  «Діаграма Вена» тощо. Особливу увагу вчителі української мови та літератури звертали на формування в учнів креативної компетентності – здатності до розв’язання будь-якої навчальної задачі, творчо формували бажання і й вміння діяти не за зразком, а оригінально, креативно.

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ
          української мови та літератури на 2020– 2021 н.р.
·        підвищувати свою професійну майстерність; особливу увагу приділяти самоосвіті;
·        запроваджувати гнучкі моделі організації навчально-виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів;
·        поповнити банк інформації щодо обдарованих дітей;
·        протягом навчального року проводити виховні заходи з патріотичного виховання учнівської молоді;
·        запроваджувати технології продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів; з комунікативною метою розробляти різнорівневі завдання, що передбачають дифенційоване навчання мови;
·        проводити просвітницьку роботу щодо розвитку та функціонування державної мови;
·        формувати необхідні життєві компетентності;
·        дослідити і впровадити в роботу передовий педагогічний досвід учителя української мови та літератури Семенюк Т.С.;
·        особливу увагу звертати на структуру особистісно орієнтованого уроку та на мотиваційний аспект.
 
План засідань методичної комісії
вчителів української мови та літератури на 2020-2021 н.р.

Засідання№ 1  (Вересень 2020р.)

Тема. Круглий стіл «Результативність учителя, ефективність діяльності ШМК вчителів української мови та літератури».
Мета: ознайомитися з результатами роботи методичної комісії в минулому навчальному році, проаналізувати план роботи на 2020-2021 н.р., визначити пріоритетні напрямки роботи на 2020- 2021 н. р.
Питання для обговорення
1. Аналіз роботи методичної комісії вчителів  української мови та літератури в 2019-2020 н.р.
2. Пріоритетні напрямки роботи методичної комісії  на 2020- 2021 н.р.
3. Обговорення та затвердження плану роботи методичної комісії на 2020-2021 н.р.
4. Опрацювання інструктивно-методичних документів Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України.
5. Опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення української мови, літератури в 2020-2021 н.р. Опрацювати Пояснювальні записки в оновлених Програмах з української мови та літератури, визначити ключові компетентності, які сприятимуть розвитку особистості та її повноцінній самореалізації в сучасному житті.
6. ЗНО-2020: досвід і практика (результати випробувань з української мови і літератури).
7. Опрацювати Лист № 1/9 – 301 від 28.04.2016 р. «Вимоги до виконання письмових робіт, перевірка зошитів».
8. Огляд новинок методичної літератури.
9. Про різне. Розподіл доручень.
10. Завдання на наступне засідання.

Засідання № 2  (Листопад, 2020 р.)

Тема. Творчий потенціал учителя: здатність до саморозвитку.
Мета: удосконалення фахової освіти та кваліфікації вчителів української мови і літератури.
                                   Питання для обговорення
1. Доповідь  «Роль самоосвіти в підвищенні професійної компетентності педагога».
2. Робота з молодими вчителями. Заняття- практикум « Класифікація мовних і граматичних помилок. Складні випадки українського слововживання».
3. Панорама творчих знахідок.  (Використання інноваційних методів, прийомів на уроках української мови та літератури. Обмін досвідом).
4. Огляд новинок методичної літератури.
5. Про різне.
6. Завдання на наступне засідання.

Засідання №3 (Лютий 2021р.)

Тема. Розвиток творчих здібностей учнів шляхом особистісно орієнтованого підходу з використанням нетрадиційних форм проведення уроків.
Мета: сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі.
                          Питання для обговорення
1. Інформація про результати міської  олімпіади  з української мови та літератури, мовного конкурсу ім. П. Яцика, літературного конкурсу ім. Т. Шевченка. Аналіз помилок,  допущених учнями в роботах.
2. Майстер- клас. Відкритий урок з української літератури в 8-А класі. (Учитель Журавель А.О.).
3. Майстер-клас.  Відкритий урок з української мови в 7-А класі. ( Учитель Баландіна О.П.).
4. Обговорення відкритих уроків. Обмін досвідом.
5. Методична майстерня «Дослідницька та пошукова робота – основа розвитку пізнавальної активності учнів на уроках української літератури». Обмін досвідом.
6. Калейдоскоп новинок методичної літератури.
7. Про різне.
8. Завдання на наступне засідання.

                                        Засідання №4 (Квітень 2021 р.)

Тема. Розвиток умінь працювати з різними видами інформації, державна підсумкова атестація та ЗНО як форма перевірки знань учнів 9, 11-х  класів.
Мета: опрацювати методичні інструкції про закінчення  2020 – 2021 н. р., обмінятися досвідом з підготовки учнів до державної підсумкової атестації в 9-х класах, ознайомитися з рекомендаціями щодо підготовки до ЗНО.
                                         Питання для обговорення
1. Позакласна робота з української літератури,  її інноваційні форми. (Обмін досвідом).
2. Ознайомлення з методичними рекомендаціями  МО шодо підготовки і проведення ДПА та ЗНО.
3. Обговорення й затвердження екзаменаційного матеріалу (диктантів) для учнів 9-х класів.
4. Огляд новинок методичної літератури.
5. Про різне.

План роботи між засіданнями методичної комісії   вчителів української мови та літератури.
                        
1.Затвердження завдань шкільної олімпіади з української мови та літератури для учнів 8- 11-х класів.
2. Провести олімпіаду з української мови та літератури  22 жовтня 2020 року в кабінеті Б-37. Початок о десятій годині.
3. Підготовка учнів до міської олімпіади з української мови та літератури. Аналіз помилок, допущених учнями в роботах.
4. Участь у міській олімпіаді з української мови та літератури.
5. Участь у Міжнародному конкурсі української мови ім. П.Яцика.
6. Участь у літературному конкурсі ім. Т. Шевченка.
7. Участь у конкурсі знавців української мови « Соняшник».
8. Участь у конкурсі «Єднаймося, брати мої».
9. Участь у конкурсі «Собори наших душ».
 
Інформація керівника методичної комісії вчителів української мови та літератури Журавель А.О. про результати шкільної олімпіади з української мови та літератури
8 класи
 9 класи
1м. Бура Єлизавета ( 43 бали), учитель Семенюк  Т.С.
2м. Сорокоус Анна ( 40 балів), учитель Семенюк Т.С.
3м.Щербак Настя ( 39 балів) , учитель  Семенюк Т.С.
10 клас
1м. Сердюк С. (42 бали), учитель Тріленко С.М.
2м. Гавриленко Н. ( 40 балів), учитель Тріленко С.М.
3м. Козенко Д. (38 балів), учитель Тріленко С.М.
11 клас
1м. Диба Софія ( 41 бал), учитель  Семенюк Т.С.
2м.Кобець .Владислава (37 балів.), учитель  Семенюк Т.С.
3м. Донець  Арсеній (35 балів), учитель Семенюк Т.С.
 
 На міську олімпіаду з української мови та літератури (2 тур) направили таких учнів:
Буру Єлизавету ( 9-А клас);
Сердюк Софію (10 клас);
Дибу Софію ( 11 клас)

Наші досягнення
2019 -2020  н.р.
1.Сердюк Софія - 2 місце, 10 клас,  олімпіада з української мови та літератури.
2.Бура Єлизавета – 1 місце, 9-А клас, олімпіада з української мови та літератури.
3.Диба Софія – 1 місце, 11 клас, Міжнародний конкурс ім. П. Яцика.            
Засідання №1

Ключові компетентності, які сприятимуть розвитку особистості та її повноцінній самореалізації в сучасному житті:
 -  соціальні компетентності (активна участь у суспільному житті; здатність знайти, зберегти і розвинути себе як особистість; розвиток комунікативних якостей; здатність розв’язувати проблеми; формування світоглядних і загальнолюдських ціннісних орієнтирів);
 - мотиваційні компетентності (розвиток творчих здібностей, здатності до навчання, самостійності мислення);
    - функціональні компетентності: естетична, культурологічна, мовна, комунікативна (вміння оперувати  набутими знаннями, використовувати їх у практичному житті).

Засідання №2

Панорама творчих знахідок.
Використання інноваційних методів, прийомів на уроках української мови та літератури. Обмін досвідом.
 Виступ Журавель А.О.
Презентація таких інноваційних методів: «Чиста дошка»,     «Перевернутий клас», «Мозковий штурм», «Порушена послідовність», завдання-гештальти з української мови.

Немає коментарів:

Дописати коментар